Pages

June 27, 2009

happy birthday miss F & miss N

salam..

24th of june..


farah yang bertudung bertudung biru..ayu gitu

happy belated birthday to farah 'aina haris..sorry for being late to wish u happy besday..anyway, you just turn 20, dear. welcome to the adult world..no longer a teenager.
cik farah, umur 20 tu da boleh kawen..tapi opssss siapa calon kamu??

27th of july


najwa yg memang gile animae jepun...

happy birthday to my dear classmate najwa..may God bless u always. u are such a wonderful frend to me...nak hadiah meh la datang bilik faryha ye..we've got something to give it to u.
najwa. kamu da umur 2o tahun arini..and same like farah..welcome to the adult world..u can no longer act like a kid but be a gentle woman k!najwa memang nampak macam org dewasa and look likes as ibu mithali..tapi awas...when u know the real najwa..there is something unique about her..u will know it if u close to her.jgn marah ye najwa..sometimes.. i adore ur style.

June 26, 2009

10 Orang Islam Yang Kejam

salam..

sekejap saja masa berlalu.. kini kita sudah berada di dalam bulan rejab yang x berapa lama kemudian menghampiri bulan syaaban..itu menandakan bulan ramadhan juga sudah semakin dekat.bagi yang x habis ganti puasa(especially perempuan la)..segerakan tunaikan kewajipan anda..jangan tunggu smpai dah hari syak baru nk ganti pulak.

sementara berada didalam bulan ini..sama2lah kita renungkan ibadah diri kita sendiri..adakah cukup dan sudah bersediakah kita menghadapi DIA andai ajal yang x mengenal wkatu itu menjemput kita???tepuk dada, tanyalah iman sendiri.


Sufyan Athsauri berkata: Sepuluh jenis kekejaman ialah:

1. Seorang yang berdoa untuk dirinya sendiri dan tidak mendoakan anak-anaknya dan kaum Mukmin
2. Seorang yang pandai membaca Al-Quran tetapi tiap-tiap hari tidak membaca 100 ayat
3. Seorang yang masuk masjid lalu keluar dan tidak sembahyang dua rakaat (sunat Tahyatul-Masjid)
4. Seorang yang berjalan melalui kuburan kemudian tidak memberi salam dan mendoakan ahli kubur
5. Seorang yang sampai si sebuah kota pada hari Jumaat kemudian tidak sembahyang berjemaah
6. Seorang yang daerahnya didatangi oleh seorang alim, tiba-tiba tidak mahu belajar apa-apa daripadanya
7. Dua orang yang bertemu di perjalanan dan masing-masing tidak menanyakan nama kawannya itu
8. Seorang yanmg diundang pada jamuan tiba-tiba tidak datang
9. Pemuda yang tidak ada kerja dan tidak mahu belajar ilmu dan kesopanan
10. Seorang yang kenyang sedang dia tahu bahawa tetangganya lapar tetapi tidak beri daripada makannya itu

p/s: sama2 lah pikir n refleks pada diri sendiri dulu..kemudian barulah tgk pada org lain, adakah kita ini muslim yang kejam??sanggupkah kita mendapat title itu??nauzubillahiminzalik.

June 24, 2009

mulut masin ke manis??

assalamualaikum..

Bak kata orang, mulut emak itu masin..masin bukan sebab makan garam ke apa..tapi mulut mak tu selalu menjadi kalau apa yang die kata..

Buktinya saya sekarang akan menjadi cikgu..kakak menjadi nurse dan adik pulak akan menjadi lawyer..hairan bin pelik bin ajaib macam mana saya boleh nak jadi cikgu ni..padahal cita2 saya bukanlah nak menjadi seorang guru malahan nk menjadi businesswomen…eh ye ke??

Sejak kecil mak dan juga family saya memanggil saya cikgu..cikgu jagung..hanya saya yang tahu kisah disebalik cikgu jagung itu..kakak plak dipanggil “mici” or mercy or nurse..sebab kakak suka tolong orang dan rajin buat kerja..kerja nurse tu memang amat sesuai dengan dia..manakala si adik ni plak yang memang banyak cakap sejak kecil dipanggil lawyer..lawyer buruk..kalau dah die bercakap, orang lain pasti kalah dengan dia..die tetap akan pertahankan diri wlpn dia yang salah.adik memang suka bab2 bercakap ni, x hairanlah kalau sejak die PASTI lagi dah masuk syarahan agama peringkat negeri..dapt b johan plak tu.plak tu..umur die 6 tahun je baru mase tu,tapi sudah ada yang menjemput die untuk memberi syarahan..sampailah die besar memang die suka bercakap sampai pernah jadi pembahas terbaik kat sekolah.

Saya seakan x mahu percaya bahawa apa yang digelar2 dan dipanggil2 sejak dari kecil itu menjadi kenyataan.mula-mula kak.Na ,asalnya ambik course lain kat university.eh tup..tup dapt dapat offer jadi nurse, terus die terima.dah sorang yang menjadi kenyataan.sekarang jadilah die nurse. Lepas tu saya plak, elok2 nak amik chemical engineering mase kat matriks..aih..tetiba je dapat panggilan cikgu plak..mm xtahulah macam mana saya boleh terambil course ni.apapepun saya bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang ni.

Yang terbaru plak ni si adik saya la…die betul-betul nekad nak ambik law..hai memang saya hairan sebab setahu saya die memang sgt bercita2 nk jadi dentist, tapi x kesampaian kerana x de rezki.die sanggup x ambil offer sebuah syarikat nk taja amik engineering kat jepun..sebab katanya memang x minat engineering..x pe la..saya dokan die Berjaya sebab katenya die dah buat sembahyang istikarah dan itu adalah pilihan yang terbaik buatnya..

Bila dikenangkan kembali, saya rasa nak tergelak sebab apa yang disebut2 oleh mak dulu menjadi betul..padahal cita2 kami berbeza dengan apa yang kami ambil sekarang..itulah kite katekan,,mulut mak tu masin..kata2nya menjadi doa..kalau nk Berjaya suruhlah mak ayah berdoa utk kita semua..insyaallah doa dari hati seorang ibu itu adalah ikhlas dan senang termakbul.