November 16, 2010
salam eidul adha dari dua benua
November 10, 2010
nak balik
September 29, 2010
special
September 27, 2010
reward =)
September 21, 2010
masih raya
September 05, 2010
ini message
August 30, 2010
kayangan
August 24, 2010
=))
sedar x sedar dah masuk 14 ramadhan kat newzealand rupanya..maaf sudah jarang mengupdate blog..ade kekangan masa ditambah pula dengan tugas2 lain n kurang mood nak menulis..puasa tahun ni, aku berjalan lagi..kembara ke christchurh and insyaAllah akan ke dunedin plak ni..
seronok sangat kembara kali ini sebab ada sesuatu yang aku jumpa..ada sesuatu yang hati aku merasa kelainannya..
seminggu yang pertama aku puasa kat welly..seronok la jugak awal2 ramadahan bila semua masih excited dengan kedatangan bulan ramadhan.banyak kali jugak berbuka puasa kat rumah kawan2 and ade jugak berbuka kat rumah dengan housemate..start je cuti aku terus ke christchurch..best suasana ramadhan kat sini.memang terasa macam kat malaysia berbanding dok kat welly. everyday mesti ade berbuka puasa kat masjid or kalau x pon memang ade students malaysia yang buat berbuka puasa..pastu terawih plak memang terasa macam kat malaysia sebab ade satu masjid yang aku pergi ni..entahla x igt ape name die.mmg majoriti malaysian je kat situ.lagipun die punye owner pon malaysia..makanan berbuka x yah nak cakap la ..memang best kot.tapi x de la sama macam berbuka puasa bersama family kat malaysia.
x sabar plak nak upload gambar kat christchurh kat blog ni..memang lawa sangat tempat2 die..tunggu ye..ade masa nanti aku kembali semula..
August 15, 2010
Tragedi Puting Beliung Bazar Ramadhan
August 13, 2010
bazar yang dirindui
August 12, 2010
salam satu ramadhan dari welly
August 11, 2010
nak yang mana??
tadi kat kelas sociolinguitic belajar tentang New Zealand Sign Language (NZSL) yang merupakan bahasa rasmi kedua kat negara ini..bahasa ni masih lagi baru diangkat secara rasmi menjadi bahasa official kat sini pada tahun 2006..ia khusus untuk orang pekak dan juga family serta komuniti disekeliling yang nak belajar tentang bahasa ini..kalau kita orang biasa yang nak belajar pon boleh..
salam ramadhan kareem

August 10, 2010
rindu kenangan


August 05, 2010
mama tersayang
bila dah dok jauh ni memang berderau airmata kalau teringat orang yang tersayang..so sape2 yang jarang call rumah lebih2 lagi mak tu..call2 la ye..dorang ni kadang2 tak cakap yang die rindu kat kita..tapi dalam hati tuhan je la yang tahu betapa risaunya mereka kat kita..baik calling n habiskan duit sekarang untuk dengar leteran mak berbanding dengan calling2 dah tak dapat dengar suara langsung..nanti korang mesti akan rindu..percayalah cakap aku..
July 25, 2010
bingkisan kasih
akhirnya siap jugak video ni...padahal plan nak buat time besday dia..tapi tak pe, yang penting apa yang ingin ku sampaikan pada dia termateri didalam bingkisan kasih ini..
July 23, 2010
x tahu nak reply
July 19, 2010
sedih =(
July 18, 2010
THANKS SO MUCH MY DEAR LADIES COHORT 1

the making of....ANNIVERSARY part 1
July 15, 2010
rindu abah
July 14, 2010
MISSION IS COMPLETED
bila mata melihat dia,
mulut berkata “malunya” dia
bila hati mengenali dia
perasaaan berkata “sweetnya” dia
itu adalah gambaran pertama aku tentang dia
baris2 kata cuba mengungkap kata
untuk menceritakan siapa dia dimataku
makanya aku memandang alam
alam ciptaanNYA membuat aku tergambar
suatu makhluk yang tersangat indah
aku mungkin tidak tahu apa namanya
tetapi yang aku kenali ia adalah bunga
bunga putih yang kelihatan sangat kecil
atau mungkin juga tidak dilihat oleh manusia
bila aku semakin mendekati bunga ini,
aku boleh merasakan getar hatiku mengatakan
subhanallah..ia sangat indah
indah persis ukhuwah fillah gitu..
walaupun kedudukannya adalah diatas rumput penuh yang menghijau
lantas warna putih yang ada padanya
membuatkan ia kelihatan lain dari yang lain..
dia kelihatan kontra berbanding warna rumput yang hijau..
namun itulah sunnatullah yang Allah tetapkan..
ia akur akan apa sahaja yang diperintahkan Allah padanya
satu lagi yang belum aku perkatakan
kelainan, keunikan dan kontranya ia juga mebuatkan suasana disekelilingnya
menjadi kelihatan begitu indah sekali
tanpa kehadiran sang bunga putih yang menyeri rumput hijau
pemandangan disekeliling itu mungkin tidak kelihatan seindah itu
begitulah jua dia yang ingin aku ceritakan
dia mungkin kelihatan lain dari yang lain
dia mungkin juga kelihatan lain kerana dia punya prinsip sendiri yang lain dari orang biasa
dia ada pendirian dia yang tersendiri yang ingin mengikut sunnatullah alam
sama seperti si bunga putih yang aku khabarkan pada kalian
tapi kelainan inilah yang mebuat dia unik dari yang lain
tanpa kehadiran dia dalam hidup aku dan sahabat2
talian ukhuwah kami mungkin tidak menjadi seindah sekarang ini
dia juga kelihatan senyap dan malu
tapi bila aku mendekati dia
baru aku tahu betapa kelakar dan tidak begitu pendiam rupanya
itulah dia..dia menjadi dia
itulah yang membuat aku terasa indahnya punya sahabat seperti dia
yang menceriakan tali persahatan kami
dia yang dikatakan malu dimulutku
adalah nurul nadia ahmad redzuan(naia)
namun dia akan tetap “sweet” dihatiku selamanya











































