salam..
awal2 pagi lagi sudah bangun untuk bersiap ke kelas..hari ni ada presentation LTL..
tercetus keyakinan dalam diri untuk buat yang terbaik..
alhamdulillah..aku dan oyeen mendapat positive comment from mdm Thai..thanx oyeen.
lepas tu masuk plak kelas puan Malar..lecturer yang mengajar ethnic relation..aku memang respect sgt kat die eventhough she is not a muslim..she is very open minded.bila die bercakap pasal agama, wah memang tekejut aku dengar. sebab die banyak tahu pasal islam. dan mase kat skolah die memang blaja agama islam..actually die cakap die masuk class agama n dengar je sebab die malas nk kna tunggu kt luar class.. siap die puji2 lagi ustazah die baik..ustazah norshidah.starting from skolah rendah smpailah skolah menengah die belajar agama islam n mase SPM siap ambik paper agama islam.
die cakap die boleh tulis jawi dengan baik..
puan malar ni jugak pernah mengajar tamadun Islam form 6 mase die mengajar kat skolah dulu..
mengikut kate die x de salahnya kite nk blaja agama lain..dan lagipun ilmu tu berguna untuk kita.apa yang buat aku terfikir..bile die cakap yang kami semua kena tahu sejarah dan hukum2 agama.lagi2 bile dah pergi NZ nnt org non-muslim n other races mestilah akan tnye kite..abis tu kalau x tau nk jawab, alamatya terlopong la ye??
aku bukanlah nk memuji apa lagi memuja die..tapi rase sedih bila reflect diri sendiri yang x lah eager nk baja pasal agama..dan x selalu bangga dengan diri bahawa i'm proud to be a muslim..selalukah kite dengar anak2 muda-mudi yang islam ni ckap saya bangga menjadi ISLAM!!!..rasenya jarang sekali untuk didengari,yang selalu aku perasan..saya bangga menjadi pakwe awk, sya bngga jadi makwe awak..i coupled with her, i coupled with him..hubungan kita makin mesra..manja lagi...sememangnya aku kurang suke pada benda2 macam tu, tapi aku terfikir balik..bagaimana hubungan cinta aku dan DIA..yang selalu perhatikan kita,yang selalu menyayangi kita, yang sememangnya patut menjadi kekasih hati no.1?
mungkinlah apa yang aku tulis ini x terkesan di hti org lain, sebab aku x lah pandai untuk menulis bait kata2 yang bisa menyentuh jiwa org lain..apa yang aku rasa sekarang adalah " i'm proud to be a MUSLIM!!!"
fikir2 dan renung2kanlah..
Im studying again!!!
11 months ago





