salam w.b.t
"jadikanlah dirimu seperti sepohon kayu yang hijau daunnya serta rimbun yang mampu memberi teduh serta manfaat kepada orang lain...dan jangan jadi pohon kering yang daunnya kemerahan dan berguguran serta ranting dan dahan yang sudah pun mereput"
Ustaz Sobri dengan wajah yang penuh keayahan dan kebapaannya memberi nasihat kepada kami semua. Disaat dia berceramah siang tadi di dewan kuliah, aku seolah-olah merasa rindu akan sesuatu...sesuatu yang dah lama aku tercari-cari,iaitu pengisian jiwa dan rohani yang aku rasa semakin tandus kepada ilmu agama dan peringatan.Ceramah itu tadi mungkin tidak membawa penuh makna pada semua pelajar TESOL yang mendengarnya...bagi telinga yang mahu mendengar, meraka akan dengar, bagi mata yang mahu melihat, mereka akan lihat, namun yang paling penting bagi aku adalah hati yang menerima saja yang akan terkesan dengan sesuatu yang didengar dan dilihatnya.
2 perkara yang perlu diingat
-apabila menerima kebaikan samada dari sesama manusia ataupn kebaikan itu dari tuhan
- ingat pada kejahatan atau keburukan yang diri kita sendiri lakukan.
ustaz pesan..kita mesti sentiasa ingat dua perkara diatas agar kita menjadi orang yang bersyukur dan berterima kasih dan juga sentiasa memohon kemaafaan diatas kekhilafan yang dilakukan..
2 perkara yang perlu dilupa
- apabila berbuat kebaikan
-apabila orang berbuat jahat kepada kita
ustaz pesan..kita mesti buat-buat lupa dua perkara di atas untuk mengelakkan dari kita mengungkit atau berkira dengan kebaikan yang telah kita lakukan dan juga lupa pada kejahatan yang orang lakukan kepada kita untuk mengelakkan sifat hasad dengki dan dendam terus membara dalam diri..
berbalik kepada perkara-perkara yang menjadi pesanan ustaz kepada kami tadi..aku merasakan memang hal tersebut ada betulnya, tetapi dalam realiti jarang untuk kita jumpa perkara tersebut berlaku malahan ianya kelihatan terbalik dengan amalan kita pada hari ini.
Lupa pada kebaikan???? emm aku rasa, sekali buat baik je pon kita dah berkira dengan orang tu kalau pon pernah buat kebaikan itu sikit je..padahal yang sepatutnya kalau tangan kanan kita yang menderma tangan kiri pon tidak tahu.ini tidak, kalau nak beri derma kat rumah anak yatim ke..cek punya la besar gedabak siap ada liputan dalam media lagi pasal ni.."datuk ****???? bagi derma kepada orang miskin sejuta ringgit."
adoihhhhh, itulah trend zaman sekarang.
Lupa pada kejahatan oarang pada kita?? yang ni lah yang paling susah sekali nak buat.. even aku sendiri pon akui aka hal ni..emm skali orang sakitakan hati, orang tikam kita dari belakang atau mengumpat segala bagai, kalau kita tahu akan hal tu..ak rasa tobat korang semua kan marah and susah untuk lupa and maaafkan..maafkan tu boleh trima lagi, tapi untuk lupa kejahatan die and ingat balik orang tu punye kebaikan memang sangat susah. namun segala mana kita yakin akan ganjaran Allah terutama bagi hamba-hambaNYA yang bersabar, kita pasti akan berasa tenang dan berlapang dada akan ujian yang Allah beri pada kita.
Entry ni ditulis bukan untuk sesaja tetapi sebagai peringatan untuk diri..lepas ni faryha akan cuba amalkan apa pesanan ustaz untuk menjadi muslim yang lebih baik yang bangga dengan jati dirinya sebagai seorang islam yang mukmin..faryha wanted to be a muslim a teacher to be not a teacher to be a muslim.. semoga medan pendidikan yang daku ceburi ini mejadi platform untuk aku meneruskan dakwah memartabatkan islam melalui pendidikannya...islam yang pernah suatu masa ulung dengan pendidikannya akan terus berkembang pesat...faryha akan menjadi salah seorang penyumbang kepada islam dalam bidang pendidikan dengan kepakaran bahasa inggeris..being an english teacher doesn't mean that i am going to be a western english teacher but i am going to be a muslim english teacher who teaches her children to be better.
setiap orang ada orang ada harapan dan orang yang memebri harapan untuk kita terus berharap...Allah itu sumber utama untuk aku terus berharap dalam menghadapi ujian kehidupan ini..
November 04, 2009
October 20, 2009
CINTA datang lagi

kalau semalam aku masih mampu berseronok2..bermain huhahuhahuhuha..
namun disaaat aku bangun pagi ini, airmataku menitis..
terkedu dan terkilan sekejap..
mengenangkan perubahan dan nasib diri dikemudian hari..
mampukah aku untuk menghadapinya???
kuatkah aku untuk terus berpegang dan bertahan supaya lebih dekat denganNYA..
lalu..air yang disiram ke anggota wuduk itu membuatkan aku kembali tenang
dahi yang sujud ke tikar sejadah terus menenggelamkan aku dalam cintaNYA..
'berdating' dipagi yang hening
tiada siapa yang nampak kecuali aku dan DIA
wah..betapa romantis dan manisnya saat itu
namun ia hanya dapat dirasai oleh orang yang diberi nikmat itu..
aku bukanlah superman..
aku juga bisa nangis..
jika kekasih hatiku..
pergi meninggalkan aku..
aku terus mendampingiMU untuk mendapatkan Cinta itu..
aku tidak akan biar kekasih hatiku pergi lagi dan buat diriku menangis dek jahil dan keruhnya hubunganku denganMU
semoga segalanya akan terus tersemat jauh dilubuk qalbu yang bernama HATI..
September 29, 2009
H1N1 adalah perang moden??
dipetik dari www.ibnuyaacob.com
Di United Kingdom, sebelum vaksin H1N1 diberikan kepada orang awam, setiap doktor dimestikan menerima suntikan vaksin itu terlebih dahulu. Kemungkinan amalan ini juga dilakukan di beberapa negara Asia termasuk Malaysia.
Agak mengejutkan pihak kerajaan apabila 50 peratus doktor-doktor seluruh UK enggan disuntik kerana bimbang akan kesan sampingan daripada vaksin tersebut yang sudah pun diketahui seluruh dunia.
Menurut editor majalah PULSE, Richard Hoey, keengganan doktor-doktor dan para pekerja kesihatan menerima suntikan adalah berpunca dari tanggapan kerajaan telah bertindak di luar batas hak individu seseorang dengan cara memaksa menerima suntikan.
Kenyataan dari Health Protection Agency yang mengatakan vaksin H1N1 boleh menyebabkan barah dan Sindrom GBS masih lagi diterima dengan yakin oleh kebanyakan doktor serta pekerja kesihatan. Ini berdasarkan kaji selidik yang dilakukan oleh majalah PULSE dan majalah GP di UK.
Keengganan kebanyakan doktor-doktor di UK menerima suntikan telah menimbulkan kemarahan Prof. Dr. David Salisburry iaitu Pengarah Jabatan Imunisasi di Kementerian Kesihatan UK. Beliau menegaskan setiap pekerja kesihatan sama ada doktor atau kakitangan hendaklah melaksanakan dasar yang telah ditetapkan kerajaan.
Penentangan pemberian vaksin di Australia
Di Australia, presiden Australasian Society for Infectious Diseases (ASID) iaitu Prof. Tom Gottlieb telah menghantar surat bantahan program pemvaksinan kepada kementerian kesihatan Australia. Di dalam surat tersebut Prof. Tom Gottlieb menyatakan mereka bimbang akan berlakunya jangkitan penyakit akibat pencemaran darah melalui suntikan.
Penentangan pemberian vaksin di Kanada
Di Kanada, Canwest News Service melaporkan majoriti doktor-doktor dan pekerja-pekerja kesihatan tidak mahu disuntik vaksin H1N1. Keengganan doktor-doktor ini amat merungsingkan pihak kerajaan Kanada sehingga mendesak Persatuan Perubatan Kanada mengeluarkan arahan memaksa ribuan doktor dan pekerja kesihatan mengambil vaksin H1N1.
Secara logiknya, kita sendiri sudah mendapat jawapannya mengapa ribuan doktor dan pekerja kesihatan di Kanada enggan mengambil vaksin tersebut. Jika mereka yakin vaksin H1N1 tidak merbahaya mengapa pula mereka sendiri enggan mengambilnya.
Vaksin H1N1 juga penyebab kanser
Pakar paru-paru dari Jerman, Dr. Wolfgang Wordarg mendakwa vaksin H1N1 yang bakal disuntik kepada masyarakat juga dikhuatiri boleh meningkatkan kadar penyakit barah paru-paru. Dakwaan itu berasaskan penyelidikan yang dibuat ke atas vaksin keluaran farmasi Novartis.
Menurutnya lagi, peningkatan kadar penyakit barah dalam badan kemungkinan berpunca dari sel-sel binatang yang dimasukkan di dalam vaksin oleh pihak pengilang. Dr. Wolfgang Wordrag menyimpulkan bahawa;
“People’s fear of the pandemic as an “orchestration”: “It is great business for the pharmaceutical industry”
Kenyataan Dr. Wolfgang di dalam akhbar Jerman, Neuen Presse juga disokong oleh presiden Paul Ehrlich Institute iaitu Dr. Johannes Lower. Beliau mengatakan kesan sampingan yang bakal dihasilkan oleh vaksin H1N1 dijangka lebih berbahaya daripada virus H1N1 itu sendiri.
Usaha Kapitalis Memujuk Doktor-Doktor di UK
Propaganda kapitalis Yahudi semakin jelas dalam isu Selsema Babi sejak kebelakangan ini. Pada 30 Julai 2009, Daily Mail mendedahkan kerajaan Britain akan membayar £7.51 (RM51) bagi setiap suntikan yang dibuat ke atas orang ramai. Bagi mendapat bonus tersebut, para doktor hendaklah terlebih dahulu menandatangani suatu perjanjian dengan kementerian kesihatan UK.
Berdasarkan peruntukan kerajaan, kemungkinan seorang doktor akan diperuntukkan 1800 orang pesakit bagi sesuatu kawasan. Agihan ini menunjukkan setiap doktor yang terlibat dalam perjanjian ini akan memperoleh sekurang-kurangnya £27,000 pound (RM183,600) dalam sesuatu masa.
Nilai yang diperoleh oleh doktor menunjukkan keuntungan dari program vaksin H1N1 melebihi jumlah gaji tahunan doktor-doktor di UK iaitu £107,000 setahun. Daily Mail juga mendedahkan kerajaan UK telah pun menyediakan belanjawan khusus sebanyak £600 juta hanya untuk imbuhan memujuk doktor-doktor di UK menyokong program pemvaksinan ini.
Boleh dikatakan sekarang doktor-doktor di UK tersepit sama ada untuk memilih hak-hak kemanusian atau bonus sekali seumur hidup. Bonus daripada Vaksin H1N1 yang dijanjikan pada Julai 2009 ini memperlihatkan kerajaan UK sudah menghidu akan bantahan yang bakal dibuat oleh Health Protection Agency dan Persatuan Ahli Neurologi di Britain pada 26 Ogos 2009.
Laporan akhbar di Malaysia tidak profesional
Tidak pasti apa yang ada di dalam kepala para editor bagi akhbar-akhbar tempatan di Malaysia. Tiada langsung isu-isu H1N1 dibincangkan secara kritis dalam usaha mewujudkan momentum kesedaran di kalangan masyarakat. Isu artis dan selebriti sampah masih lagi mendominasi berita di dada-dada akhbar.
Selsema Babi yang ditakuti babi sendiri ini pun masih dianggap enteng dan setaraf dengan berita-berita tabloid. Seperti yang kami artikelkan dahulu, kerajaan Malaysia masih lagi seronok membilang angka-angka kematian dikalangan masyarakat. Program-program yang melibatkan orang ramai masih lagi dianjur oleh pihak kerajaan.
Persatuan Doktor-Doktor Perubatan Malaysia pula masih diam dan tiada satu laporan analisis berkaitan vaksin yang dikeluarkan. Apa yang diperoleh dari persatuan ini hanyalah laporan-laporan tentang majlis-majlis makan malam yang dianjurkan di hotel. Semuanya kelihatan taksub dengan berita-berita propaganda dari WHO a.k.a World Health Order.
Persatuan Pengguna pula tidak mengeluarkan isu-isu yang dibangkitkan oleh persatuan-persatuan pengguna di US dan UK. Sebelum ini Persatuan Pengguna Malaysia amat gagah menyelongkar kandungan-kandungan geletin haram di dalam produk-produk makanan. Banyak laporan-laporan penyelidik dari makmal di US dicanang di Malaysia tetapi apabila pengguna-pengguna di US membantah penggunaan vaksin tidak pula maklumat itu dihebahkan.
Program Pemvaksinan adalah salah satu perang akhir zaman
Tanggapan terbaik yang boleh dibuat untuk isu H1N1 ialah ia merupakan satu bentuk perang moden yang sudah keluar dari definasi perang konservatif. Umumnya kita dididik dengan takrifan bahawa perang mestilah berpakaian seragam hijau, bersenjata dan berkawad tetapi situasi H1N1 ini sedikit sebanyak membuktikan takrifan perang terlalu luas dan tidak hanya bergantung kepada sejumlah perkataan yang terhimpun di dalam kamus Oxford sahaja.
Ternyatalah bahawa kamus yang diiktiraf oleh badan-badan akademik antarabangsa itu sebenarnya telah berjaya menyekat ruang pemikiran manusia berdekad-dekad daripada berfikir secara ‘out of box’. Maka untuk memecahkan halangan yang dibina oleh kamus itu pula memerlukan situasi besar berskala global misalnya isu H1N1 ini.
Berperang di luar takrifan perang lebih menyukarkan ramai pihak khususnya pihak Islam sendiri kerana perang cara ini lebih mengutamakan ketajaman pemikiran dan strategi yang tinggi. Maka di sini haruslah kita berhati-hati dengan cuba mengikuti perkembangan semasa satu per satu tanpa hanya bermalas-malasan dengan doa tetapi langsung tiada usaha membaca.
Mangsa sebenar perang vaksin ini adalah masyarakat yang tidak mahu mengikut arus pembangunan isu dunia serta tidak mahu mengambil berat terhadap sesuatu masalah yang timbul.
Program pemvaksinan yang telah berlaku berbelas-belas kali di seluruh dunia ini kami teorikan ia sebagai satu perang dunia ketiga yang mana semua manusia menjadi mangsa peluru virus. Undang-undang yang terpahat di WHO adalah umpama tempat membuat keputusan ketenteraan Illuminati manakala pengilang-pengilang farmasi dunia umpama kilang-kilang peluru halimunan yang sedikit demi sedikit mencengkam nyawa manusia.
Agen-agen Illuminati sedar, berperang secara nyata dengan umat Islam hanya akan membangkitkan semangat jihad dan perpaduan seluruh dunia. Perpaduan yang jitu ini sudah pasti akan mendesak campur tangan dari para wali yang tidak diketahui lokasinya dalam menghadiahkan doa-doa kehancuran untuk kelompok Yahudi Zionis.
Kami lebih mengesyaki program pemvaksinan yang dilihat mulia dari luar ini kepada salah satu program peperangan kerana mengikut sejarah perubatan, Bapa Pemvaksinan dunia iaitu Dr. Edward Jenner adalah seorang ahli Freemason. Pada 1812, Jenner telah dianugerahkan Worshipful Master di Lodge of Faith and Friendship Berkeley, Gloucestershire, Britain.
Di United Kingdom, sebelum vaksin H1N1 diberikan kepada orang awam, setiap doktor dimestikan menerima suntikan vaksin itu terlebih dahulu. Kemungkinan amalan ini juga dilakukan di beberapa negara Asia termasuk Malaysia.
Agak mengejutkan pihak kerajaan apabila 50 peratus doktor-doktor seluruh UK enggan disuntik kerana bimbang akan kesan sampingan daripada vaksin tersebut yang sudah pun diketahui seluruh dunia.
Menurut editor majalah PULSE, Richard Hoey, keengganan doktor-doktor dan para pekerja kesihatan menerima suntikan adalah berpunca dari tanggapan kerajaan telah bertindak di luar batas hak individu seseorang dengan cara memaksa menerima suntikan.
Kenyataan dari Health Protection Agency yang mengatakan vaksin H1N1 boleh menyebabkan barah dan Sindrom GBS masih lagi diterima dengan yakin oleh kebanyakan doktor serta pekerja kesihatan. Ini berdasarkan kaji selidik yang dilakukan oleh majalah PULSE dan majalah GP di UK.
Keengganan kebanyakan doktor-doktor di UK menerima suntikan telah menimbulkan kemarahan Prof. Dr. David Salisburry iaitu Pengarah Jabatan Imunisasi di Kementerian Kesihatan UK. Beliau menegaskan setiap pekerja kesihatan sama ada doktor atau kakitangan hendaklah melaksanakan dasar yang telah ditetapkan kerajaan.
Penentangan pemberian vaksin di Australia
Di Australia, presiden Australasian Society for Infectious Diseases (ASID) iaitu Prof. Tom Gottlieb telah menghantar surat bantahan program pemvaksinan kepada kementerian kesihatan Australia. Di dalam surat tersebut Prof. Tom Gottlieb menyatakan mereka bimbang akan berlakunya jangkitan penyakit akibat pencemaran darah melalui suntikan.
Penentangan pemberian vaksin di Kanada
Di Kanada, Canwest News Service melaporkan majoriti doktor-doktor dan pekerja-pekerja kesihatan tidak mahu disuntik vaksin H1N1. Keengganan doktor-doktor ini amat merungsingkan pihak kerajaan Kanada sehingga mendesak Persatuan Perubatan Kanada mengeluarkan arahan memaksa ribuan doktor dan pekerja kesihatan mengambil vaksin H1N1.
Secara logiknya, kita sendiri sudah mendapat jawapannya mengapa ribuan doktor dan pekerja kesihatan di Kanada enggan mengambil vaksin tersebut. Jika mereka yakin vaksin H1N1 tidak merbahaya mengapa pula mereka sendiri enggan mengambilnya.
Vaksin H1N1 juga penyebab kanser
Pakar paru-paru dari Jerman, Dr. Wolfgang Wordarg mendakwa vaksin H1N1 yang bakal disuntik kepada masyarakat juga dikhuatiri boleh meningkatkan kadar penyakit barah paru-paru. Dakwaan itu berasaskan penyelidikan yang dibuat ke atas vaksin keluaran farmasi Novartis.
Menurutnya lagi, peningkatan kadar penyakit barah dalam badan kemungkinan berpunca dari sel-sel binatang yang dimasukkan di dalam vaksin oleh pihak pengilang. Dr. Wolfgang Wordrag menyimpulkan bahawa;
“People’s fear of the pandemic as an “orchestration”: “It is great business for the pharmaceutical industry”
Kenyataan Dr. Wolfgang di dalam akhbar Jerman, Neuen Presse juga disokong oleh presiden Paul Ehrlich Institute iaitu Dr. Johannes Lower. Beliau mengatakan kesan sampingan yang bakal dihasilkan oleh vaksin H1N1 dijangka lebih berbahaya daripada virus H1N1 itu sendiri.
Usaha Kapitalis Memujuk Doktor-Doktor di UK
Propaganda kapitalis Yahudi semakin jelas dalam isu Selsema Babi sejak kebelakangan ini. Pada 30 Julai 2009, Daily Mail mendedahkan kerajaan Britain akan membayar £7.51 (RM51) bagi setiap suntikan yang dibuat ke atas orang ramai. Bagi mendapat bonus tersebut, para doktor hendaklah terlebih dahulu menandatangani suatu perjanjian dengan kementerian kesihatan UK.
Berdasarkan peruntukan kerajaan, kemungkinan seorang doktor akan diperuntukkan 1800 orang pesakit bagi sesuatu kawasan. Agihan ini menunjukkan setiap doktor yang terlibat dalam perjanjian ini akan memperoleh sekurang-kurangnya £27,000 pound (RM183,600) dalam sesuatu masa.
Nilai yang diperoleh oleh doktor menunjukkan keuntungan dari program vaksin H1N1 melebihi jumlah gaji tahunan doktor-doktor di UK iaitu £107,000 setahun. Daily Mail juga mendedahkan kerajaan UK telah pun menyediakan belanjawan khusus sebanyak £600 juta hanya untuk imbuhan memujuk doktor-doktor di UK menyokong program pemvaksinan ini.
Boleh dikatakan sekarang doktor-doktor di UK tersepit sama ada untuk memilih hak-hak kemanusian atau bonus sekali seumur hidup. Bonus daripada Vaksin H1N1 yang dijanjikan pada Julai 2009 ini memperlihatkan kerajaan UK sudah menghidu akan bantahan yang bakal dibuat oleh Health Protection Agency dan Persatuan Ahli Neurologi di Britain pada 26 Ogos 2009.
Laporan akhbar di Malaysia tidak profesional
Tidak pasti apa yang ada di dalam kepala para editor bagi akhbar-akhbar tempatan di Malaysia. Tiada langsung isu-isu H1N1 dibincangkan secara kritis dalam usaha mewujudkan momentum kesedaran di kalangan masyarakat. Isu artis dan selebriti sampah masih lagi mendominasi berita di dada-dada akhbar.
Selsema Babi yang ditakuti babi sendiri ini pun masih dianggap enteng dan setaraf dengan berita-berita tabloid. Seperti yang kami artikelkan dahulu, kerajaan Malaysia masih lagi seronok membilang angka-angka kematian dikalangan masyarakat. Program-program yang melibatkan orang ramai masih lagi dianjur oleh pihak kerajaan.
Persatuan Doktor-Doktor Perubatan Malaysia pula masih diam dan tiada satu laporan analisis berkaitan vaksin yang dikeluarkan. Apa yang diperoleh dari persatuan ini hanyalah laporan-laporan tentang majlis-majlis makan malam yang dianjurkan di hotel. Semuanya kelihatan taksub dengan berita-berita propaganda dari WHO a.k.a World Health Order.
Persatuan Pengguna pula tidak mengeluarkan isu-isu yang dibangkitkan oleh persatuan-persatuan pengguna di US dan UK. Sebelum ini Persatuan Pengguna Malaysia amat gagah menyelongkar kandungan-kandungan geletin haram di dalam produk-produk makanan. Banyak laporan-laporan penyelidik dari makmal di US dicanang di Malaysia tetapi apabila pengguna-pengguna di US membantah penggunaan vaksin tidak pula maklumat itu dihebahkan.
Program Pemvaksinan adalah salah satu perang akhir zaman
Tanggapan terbaik yang boleh dibuat untuk isu H1N1 ialah ia merupakan satu bentuk perang moden yang sudah keluar dari definasi perang konservatif. Umumnya kita dididik dengan takrifan bahawa perang mestilah berpakaian seragam hijau, bersenjata dan berkawad tetapi situasi H1N1 ini sedikit sebanyak membuktikan takrifan perang terlalu luas dan tidak hanya bergantung kepada sejumlah perkataan yang terhimpun di dalam kamus Oxford sahaja.
Ternyatalah bahawa kamus yang diiktiraf oleh badan-badan akademik antarabangsa itu sebenarnya telah berjaya menyekat ruang pemikiran manusia berdekad-dekad daripada berfikir secara ‘out of box’. Maka untuk memecahkan halangan yang dibina oleh kamus itu pula memerlukan situasi besar berskala global misalnya isu H1N1 ini.
Berperang di luar takrifan perang lebih menyukarkan ramai pihak khususnya pihak Islam sendiri kerana perang cara ini lebih mengutamakan ketajaman pemikiran dan strategi yang tinggi. Maka di sini haruslah kita berhati-hati dengan cuba mengikuti perkembangan semasa satu per satu tanpa hanya bermalas-malasan dengan doa tetapi langsung tiada usaha membaca.
Mangsa sebenar perang vaksin ini adalah masyarakat yang tidak mahu mengikut arus pembangunan isu dunia serta tidak mahu mengambil berat terhadap sesuatu masalah yang timbul.
Program pemvaksinan yang telah berlaku berbelas-belas kali di seluruh dunia ini kami teorikan ia sebagai satu perang dunia ketiga yang mana semua manusia menjadi mangsa peluru virus. Undang-undang yang terpahat di WHO adalah umpama tempat membuat keputusan ketenteraan Illuminati manakala pengilang-pengilang farmasi dunia umpama kilang-kilang peluru halimunan yang sedikit demi sedikit mencengkam nyawa manusia.
Agen-agen Illuminati sedar, berperang secara nyata dengan umat Islam hanya akan membangkitkan semangat jihad dan perpaduan seluruh dunia. Perpaduan yang jitu ini sudah pasti akan mendesak campur tangan dari para wali yang tidak diketahui lokasinya dalam menghadiahkan doa-doa kehancuran untuk kelompok Yahudi Zionis.
Kami lebih mengesyaki program pemvaksinan yang dilihat mulia dari luar ini kepada salah satu program peperangan kerana mengikut sejarah perubatan, Bapa Pemvaksinan dunia iaitu Dr. Edward Jenner adalah seorang ahli Freemason. Pada 1812, Jenner telah dianugerahkan Worshipful Master di Lodge of Faith and Friendship Berkeley, Gloucestershire, Britain.
September 12, 2009
Maafkanku..
Wah..akhirnya terupdate jugak blog yang dah begitu lama bersawang kat sini. Sedar x sedar ramadhan dah nk berlalu pergi pun. Tapi aku x tahulah macam mana dengan ibadahku pada ramadhan kali ini..semoga ia dinilai dengan percentage yang lebih baik berbanding ramadhan yang lepas..
Bulan ramadhan kali ni sgt menguji kekuatan mental dan physical aku..lebih lagi jiwa yang lemah ni.susah betul kalau nk bercakap soal hati ini, sememangnya aku x boleh lari dari perasaan fitrah kasih sayang ni. Sememangnya ia kekadang membawa kegembiraan, tapi bila berdepan dengan masalah dalam relationship tu…Allah ya tuhan je tau macam mana pedih dan skitnya perasaan ini diguris.
Maafkan aku andai ku mengguriskan hatimu..tapi ketahuilah aku melakukan ini semua demi maruah yg aku pertahankan..perkataan kasih dan sayang itu x mudah untukku kuluahkan melainkan kepada DIA..yang aku cinta…kepada dia..terima kasih kerana memberi peluang kepada aku tuk mengenali kamu, untuk merasa kasih sayang yang sementara tapi bnyk memberi pengajaran kepadaku..tapi cukup setakat itu memberi pengajaran kepadaku untuk tidak lagi mengulangi kesilapan lalu..aku redha dengan apa yg terjadi sebelum ini, biarlah kau membawa haluan kau sendiri dan aku membawa haluanku.aku dah serik..aku x nak tersalah langkah lagi..yaAllah bagilah aku petunjuk ke arah jalan yg diredhaiMu.
aku ada masa seminggu lagi kat sini sebelum balik raya..rase x sabar sungguh nk jumpa mereka buah hati aku skrg

abang ayis

adik faez...

mukhlis..si montel

cik pah mereka
Bulan ramadhan kali ni sgt menguji kekuatan mental dan physical aku..lebih lagi jiwa yang lemah ni.susah betul kalau nk bercakap soal hati ini, sememangnya aku x boleh lari dari perasaan fitrah kasih sayang ni. Sememangnya ia kekadang membawa kegembiraan, tapi bila berdepan dengan masalah dalam relationship tu…Allah ya tuhan je tau macam mana pedih dan skitnya perasaan ini diguris.
Maafkan aku andai ku mengguriskan hatimu..tapi ketahuilah aku melakukan ini semua demi maruah yg aku pertahankan..perkataan kasih dan sayang itu x mudah untukku kuluahkan melainkan kepada DIA..yang aku cinta…kepada dia..terima kasih kerana memberi peluang kepada aku tuk mengenali kamu, untuk merasa kasih sayang yang sementara tapi bnyk memberi pengajaran kepadaku..tapi cukup setakat itu memberi pengajaran kepadaku untuk tidak lagi mengulangi kesilapan lalu..aku redha dengan apa yg terjadi sebelum ini, biarlah kau membawa haluan kau sendiri dan aku membawa haluanku.aku dah serik..aku x nak tersalah langkah lagi..yaAllah bagilah aku petunjuk ke arah jalan yg diredhaiMu.
aku ada masa seminggu lagi kat sini sebelum balik raya..rase x sabar sungguh nk jumpa mereka buah hati aku skrg
abang ayis
adik faez...

mukhlis..si montel
cik pah mereka
August 14, 2009
WHAT happened??
it's been a long time i didn't post anything here..almost more than 1 month.
lots of stories to be shared but didn't have time for blogging
busy.busy.busy( that word always came out in my life)
last week just completed doing School Based Experience at SK Sungai Lalang,
miss the the time to be there and being called "teacher".but really hate fatigueness yet stil enjoy the moment with those cute kids.
this weeek got a really bad fever which at first i thought it was H1N1, but i thank God it was not! exhausted of getting through with this fever,flue,cough,headache and so on.
my life also getting pack once again with the assigments..oh my GOD, please help me..
lots of stories to be shared but didn't have time for blogging
busy.busy.busy( that word always came out in my life)
last week just completed doing School Based Experience at SK Sungai Lalang,
miss the the time to be there and being called "teacher".but really hate fatigueness yet stil enjoy the moment with those cute kids.
this weeek got a really bad fever which at first i thought it was H1N1, but i thank God it was not! exhausted of getting through with this fever,flue,cough,headache and so on.
my life also getting pack once again with the assigments..oh my GOD, please help me..
July 08, 2009
i'm proud to be a MUSLIM!!!
salam..
awal2 pagi lagi sudah bangun untuk bersiap ke kelas..hari ni ada presentation LTL..
tercetus keyakinan dalam diri untuk buat yang terbaik..
alhamdulillah..aku dan oyeen mendapat positive comment from mdm Thai..thanx oyeen.
lepas tu masuk plak kelas puan Malar..lecturer yang mengajar ethnic relation..aku memang respect sgt kat die eventhough she is not a muslim..she is very open minded.bila die bercakap pasal agama, wah memang tekejut aku dengar. sebab die banyak tahu pasal islam. dan mase kat skolah die memang blaja agama islam..actually die cakap die masuk class agama n dengar je sebab die malas nk kna tunggu kt luar class.. siap die puji2 lagi ustazah die baik..ustazah norshidah.starting from skolah rendah smpailah skolah menengah die belajar agama islam n mase SPM siap ambik paper agama islam.
die cakap die boleh tulis jawi dengan baik..
puan malar ni jugak pernah mengajar tamadun Islam form 6 mase die mengajar kat skolah dulu..
mengikut kate die x de salahnya kite nk blaja agama lain..dan lagipun ilmu tu berguna untuk kita.apa yang buat aku terfikir..bile die cakap yang kami semua kena tahu sejarah dan hukum2 agama.lagi2 bile dah pergi NZ nnt org non-muslim n other races mestilah akan tnye kite..abis tu kalau x tau nk jawab, alamatya terlopong la ye??
aku bukanlah nk memuji apa lagi memuja die..tapi rase sedih bila reflect diri sendiri yang x lah eager nk baja pasal agama..dan x selalu bangga dengan diri bahawa i'm proud to be a muslim..selalukah kite dengar anak2 muda-mudi yang islam ni ckap saya bangga menjadi ISLAM!!!..rasenya jarang sekali untuk didengari,yang selalu aku perasan..saya bangga menjadi pakwe awk, sya bngga jadi makwe awak..i coupled with her, i coupled with him..hubungan kita makin mesra..manja lagi...sememangnya aku kurang suke pada benda2 macam tu, tapi aku terfikir balik..bagaimana hubungan cinta aku dan DIA..yang selalu perhatikan kita,yang selalu menyayangi kita, yang sememangnya patut menjadi kekasih hati no.1?
mungkinlah apa yang aku tulis ini x terkesan di hti org lain, sebab aku x lah pandai untuk menulis bait kata2 yang bisa menyentuh jiwa org lain..apa yang aku rasa sekarang adalah " i'm proud to be a MUSLIM!!!"
fikir2 dan renung2kanlah..
awal2 pagi lagi sudah bangun untuk bersiap ke kelas..hari ni ada presentation LTL..
tercetus keyakinan dalam diri untuk buat yang terbaik..
alhamdulillah..aku dan oyeen mendapat positive comment from mdm Thai..thanx oyeen.
lepas tu masuk plak kelas puan Malar..lecturer yang mengajar ethnic relation..aku memang respect sgt kat die eventhough she is not a muslim..she is very open minded.bila die bercakap pasal agama, wah memang tekejut aku dengar. sebab die banyak tahu pasal islam. dan mase kat skolah die memang blaja agama islam..actually die cakap die masuk class agama n dengar je sebab die malas nk kna tunggu kt luar class.. siap die puji2 lagi ustazah die baik..ustazah norshidah.starting from skolah rendah smpailah skolah menengah die belajar agama islam n mase SPM siap ambik paper agama islam.
die cakap die boleh tulis jawi dengan baik..
puan malar ni jugak pernah mengajar tamadun Islam form 6 mase die mengajar kat skolah dulu..
mengikut kate die x de salahnya kite nk blaja agama lain..dan lagipun ilmu tu berguna untuk kita.apa yang buat aku terfikir..bile die cakap yang kami semua kena tahu sejarah dan hukum2 agama.lagi2 bile dah pergi NZ nnt org non-muslim n other races mestilah akan tnye kite..abis tu kalau x tau nk jawab, alamatya terlopong la ye??
aku bukanlah nk memuji apa lagi memuja die..tapi rase sedih bila reflect diri sendiri yang x lah eager nk baja pasal agama..dan x selalu bangga dengan diri bahawa i'm proud to be a muslim..selalukah kite dengar anak2 muda-mudi yang islam ni ckap saya bangga menjadi ISLAM!!!..rasenya jarang sekali untuk didengari,yang selalu aku perasan..saya bangga menjadi pakwe awk, sya bngga jadi makwe awak..i coupled with her, i coupled with him..hubungan kita makin mesra..manja lagi...sememangnya aku kurang suke pada benda2 macam tu, tapi aku terfikir balik..bagaimana hubungan cinta aku dan DIA..yang selalu perhatikan kita,yang selalu menyayangi kita, yang sememangnya patut menjadi kekasih hati no.1?
mungkinlah apa yang aku tulis ini x terkesan di hti org lain, sebab aku x lah pandai untuk menulis bait kata2 yang bisa menyentuh jiwa org lain..apa yang aku rasa sekarang adalah " i'm proud to be a MUSLIM!!!"
fikir2 dan renung2kanlah..



