Pages

December 20, 2009

JANGAN HINA !!!

salam w.b.t

Sekarang saya suka search google image..tengok gambar pelik2 ..bukan pelik2 yang x elok tau..something yang saya rasa amazing dan takjub buatku..subhanallah itu semua ciptaan Allah..baik ke buruk ke semuanya makhluk tuhan. Semalam tengah searching pictures kat internet bnyk gambar yang saya jumpa gambar baby.

Entah tetiba rasa suke kat baby, ye la sekarang hidup saya dipenuhi hari2 ceria bersama kanak2 riang kat rumah…tanpa mereka kat rumah mahunya keboringan yang amat sangat duk kat rumah ni..

Terima kasih pak cik google atas gambar2 ini..



cuba lihat bayi ni..berkepala dua berbadan satu

yang ni pulak berkaki empat dan bertangan pun empat..cuba anda lihat betol2 dua lagi tangan die kat bawah

mashaallah,,subahanallah..kuasa tuhan ape pon boleh jadi



yang ni saya rasa gambar edit je..tapi cuba anda bayangkan kalau bayi seperti ini wujud..ape penerimaan masyarakat terhadapnya??



yang ni plak kecil sangat2..teringat pulak time saya kecil2 dulu, dilahirkan kecil dan ringan jugak..mak cakap kami semua 6 beradik perempuan semuanya lahir 7 bulan..lahir tak cukup bulan. tak sabar nak tengok dunia kot.tapi alhamdulillah kami semua lahir dengan selamat dan membesar cukup sifat...yang paling ngeri saya dengar kakak saya yang ke -6 (k,yana)mase die lahir beratnye cuma 1 kg, itupon dah ditimbang sekali dengan kain..maknanya berat die tak sampai sekilo pon..kalau angkat gula sekilo tu sebelah tangan je..aisehhhh..tapi sekarang sudah membesar dan menjadi gadis yang jelita..auwwwww..

daripada semua gambar2 diatas, bayangkan sekiranya anda yang dilahirkan sebegitu rupa, ape perasaan anda?ataupun jika bukan anda anak atau kakak, adik atau abang atau saudara mara terdekat anda yang berkeadaaan seperti itu..ape reaksi anda??bersyukur??atau
rase nk sembunyikan je??atau buang??
tidak pelik kalau kes buang itu berlaku kerana dunia sekarang makin kejam, sehingga insan2 istimewa yang sepatutnya terbela namun di singkirkan..betapa sedihnya perasaan mereka seandainya mereka dapata meluahkan apa yang mereka rasa..jangan HINA saya, jangan SINGKIR saya..saya perlukan kasih dan simpati kalian
namun saya percaya anda pengunjung2 blog ini terutama yang muslim pasti akan punya rasa simpati dan belas kasihan..setidak-tidaknya atas nama kemanusiaan..

December 19, 2009

Asif...

salam w.bt.

HATI INI TELAH BERSATU,
BERSATU MENDUKUNG BEBAN DAKWAHMU,

HATI INI TELAH MENGIKAT SETIA,
UNTUK MENDAULAT,
UNTUK MENDOKONG,
SYARIATMU DI ALAM MAYA, MAKA YA ALLAH,
ERATKANLAH.. IKATAN YANG ADA,
MAKA YA ALLAH,
ERATKANLAH...
IKATAN YANG ADA...

meh kite hayati same2 doa ni.
kat skola lame dulu slalu bace doa ni lepas solat ramai2.
kesannye boleh rase..mantop!!
rase rapat ngn kakak2,kawan2..


sahabat sehati sejiwa..duni akhirat..ika,ieha,tieha


opss lupe, pertamanya asif jiddan..maaf banyak kerana sudah membiarkan blog ini bersawang walaupun ia masih dikujungi, bukan kerana sibuk tapi kerana ketiadaan mood untuk berblogging, asyik dengan facebook je memanjang.suke baca and tengok perkembangan orang tapi blog sendiri malas plak nak update..
sementara bosan duk kat rumah cuti lama ni, ada la jugak saya baca kisah2 yang boleh dijadikan panduan..smoga ia membawa sesuatu yang bermakna untuk kalian juga


pada 1 ari,apabila nabi mendatangi masjid tuk mendirikan solat,
beliau terlihat beberapa sahabat sdg ketawa,..

"kalau kamu mengingati mati,sudah tentu ak tidak akan mendapati kamu dlm keadaan begitu..
pada setiap kamu hidup,kamu mesti mengingati mati..setiap wak2 tanah perkuburan memekek mengatakan

:'aku ini merupakan semak samun.aku ini dipenuhi debu.aku ini penuh dengan serangga'.Apabila seorang mukmin dikebumikan ke dalamnyer,bumi berkata'aku ucapkan selamat datang kepadamu.di antara manusia yg bertebaran di atas muka bumi ini,engkaulah yg plg ak sukai.skrg,lihatlah bgmn ak menghiburkan hatimu..??

then,bumi membesar sejauh mata memandang.sebuah pintu syurga terbuka di hadapannye.tetapi,bila seorg jahat dimasukkan ke dlmnye,bumi berkata'tiada kata2 aluan untukmu..kemudian,ia dihimpit oleh bumi sehingga tulang2 rusuknya bertikam tikaman..aduh!!arg!!mak,ayah.nnk,minah!!tolang!!....sorry..xder gunanya..then,7 ekor ular memagutnya sehingga hari kiamat..ular2 ini terlalu berbisase hingga jikalau seekor pun menyemburkan bisanya ke bumi,sehelai rumput pon tidak akan tumbuh..nauzubillah..sungguh dahsyat sekali..kemudian,nabi berkata,

'kubur boleh merupakan syurga @neraka..'sifat takut pada Allah ptt ada pada setiap owg yg beriman..kerana jika dipupuk dan disuburkan dapat memupuk sifat mengingati mati..

bila sebut pasal takutkan Allah, adakah perasaan itu benar2 wujud dalam diri kita?..kita yang saya tujukan disini ialah muslim..muslim yang juga seorang mukmin. almaklumlah nak dijadikan cerita, sekarang ni kan memang banyak betul cerita-cerita hantu yang keluar dekat TV mahupun cinema..Santau la, cucu betong la, ntah macam2 lagi .asyik2 ade je hantu, jembalang dan setan yang menjadi watak untuk menarik minat kite tengok cerita tersebut. kalau tengok cerita2 hantu ni mesti ade je yang terpekik,terjerit, tersembunyi dalama selimut ataupon paling buat cool kenyit2 mata sedikit, konon macam tengok padahal mata pejam..silap2 ade yang terbasah kat tempat tu pon ada.teringat pulak zaman kecik2ku..memang kalau tengok cerita hantu memang dalam selimut la jawabnye,lepas tu nak pergi tandas memang kena berteman.

Namun terkadang saya rasa pelik kenapa itu yang tertanam didalam jiwa dan minda saya sewaktu kecil, kalau hantu....mak takot!!!....kenapa saya tidak rasa.... "hantu???ape nak takut Allah itu ada"..mak selalu jugak berpesan macam tu sewaktu kecil, tapi dah perasaan takut tu kuat sangat mane nk lepas dari duk bertempek je kat mak kalau dah ade yang usik pasal hantu..
sehingga sekarang pun saya masih ragu2, kalau hantu betol2 datang dekat dan wujud depan mata, adakah saya akan rasa takut pada hantu lagi??ntah la, bile dah besar ni x berapa takut sangat tapi kecut sikit tu ada la...adakah perasaaan itu x patot ade??adakah itu pengecut??
tidak!! saya tidak mahu menjadi begitu kerana saya ada Allah..die lebih saya takutkan berbanding hantu yang juga makhluk Allah.

November 06, 2009

Dialog hati



Semalam tidur lambat..lebih kurang jam 2 pagi baru mata terlelap..tetiba terjaga dari lena mimpi yang buat aku terkejut ..subhanallah..masyaallah..tetiba rasa hati berdegup kencang..melihat kepada roommateku yang sedang lena dibuai mimpi, aku melihat jam ditangan baru menunjukkan pukul 4.30 pagi. kenapa ni?? Aku merasakan ada sesuatu yang tidak lengkap dalam hidup..jiwa rasa kosong..

Mula-mula jasad kecil yang sempurna dikurniakan ALLAh ini rase malas untuk bangkit dari tilam yang empuk..namun die harus kuatkan hati dan dirinya untuk bangun juga..
Hati dan nurani mungkin perlukan makanannya kot..jadi aku cuba beri rohaniku makanan jiwa yang mebuatkan die rase lebih tenang..disaat tikar sejadah itu dicium dan dahiku tunduk sujud tanda syukur kepada DIA..boleh plak aku seolah-olah bermonolog dengan diriku sendiri..seolah-olah jasad bercakap dengan rohnya..

“Apa yang engkau mahukan wahai hati??”..entahlah kekadang aku sendiri rase keliru dengan apa yang aku mahu sekarang ini.. “kenapa jiwa kosong??”..sebab tak ade kekasih hati macam kawan-kawan yang lain ke??

Hatiku berkata lagi..”oh.. tidak, aku tak perlukan cinta seorang lelaki ajanabi buat masa ini..”. “aku perlukan cinta yang lebih hebat untuk menemui cinta agung..”
“kau x sedih dan menyesal ke sebab telah meninggalkan cinta seorang lelaki yang sangat kau sayang?” Emm ini persoalan yang susah untuk aku jawab..ya ,sedih itu hanya tuhan saja yang tahu bila aku ingin mengatakan aku tidak ingin bercinta lagi dengan “si dia” dan hanya ingin berkawan dan mengaggap seperti keluarha,tapi aku tidak pernah rasa menyesal walau sedikitpun meninggalkan cinta monyet yang tidak mebawa apa-apa makna padaku..alhamdulillah semua itu telah berlalu dan aku masih boleh menjadi sahabat kepada si dia..aku rasa itu lebih baik untuk kami. Kau bukan tidak mahu kerana hatiku dipunyai orang lain..tetapi mungkin hatiku dijaga DIA untuk mendidik dan mentarbiyah diri.

Aku teringat ada satu MMS yang dihantar oleh adik “si dia” kepadaku..mesej ini disertai dengan gambar wanita yang berniqab diiringi lagu ayat-ayat cinta:

Perempuan yang suci adalah perempuan yang dijaga oleh allah, tidak sedikit pun allah membenarkan mana-mana lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya..kerana Allah teramat mencintanya..tetapi andai kita bergelumang dengan cinta lelaki…dimana Allah untuk menjaga kita?Allah seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kita. Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri kita supaya meninggalkancinta seorang lelaki , bermakna Allah mahu ambil kita kembali untuk dijagaNYA…mengapa masih ragu2? “kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari.hargailah atas kesempatan yang allah berikan” .. “sebesar2 dosa adalah dosa yang dilakukan ketika kita rase berdosa melakukannya”.al-imam ghazali




Uktiku,
aku bangga melihatmu menderita dalam perjuangandari melihatmu gembira dalam kelalaian
Ukhtiku,
aku bangga medengar tangisanmu kerana pengorbanan..dari mellihat tawamu dalam pengkhianatan.
Aku bangga andai dikau mati di medan kebenaran..dari dalam hidup kesesatan kerana jangan lupa ukhtiku
Muliamu bukan pada pangkat dan harta tapi kerana ISLAM

P/s: semoga hati cik Faryha Lala jumpa cinta dia yang sebenar dan hakiki..semoga die diketemukan dengan orang yang boleh membimbing die ke jalan menuju TUHAN..amin..perancangan tuhan itu siapa yang tahu.

November 04, 2009

2 perkara..

salam w.b.t

"jadikanlah dirimu seperti sepohon kayu yang hijau daunnya serta rimbun yang mampu memberi teduh serta manfaat kepada orang lain...dan jangan jadi pohon kering yang daunnya kemerahan dan berguguran serta ranting dan dahan yang sudah pun mereput"

Ustaz Sobri dengan wajah yang penuh keayahan dan kebapaannya memberi nasihat kepada kami semua. Disaat dia berceramah siang tadi di dewan kuliah, aku seolah-olah merasa rindu akan sesuatu...sesuatu yang dah lama aku tercari-cari,iaitu pengisian jiwa dan rohani yang aku rasa semakin tandus kepada ilmu agama dan peringatan.Ceramah itu tadi mungkin tidak membawa penuh makna pada semua pelajar TESOL yang mendengarnya...bagi telinga yang mahu mendengar, meraka akan dengar, bagi mata yang mahu melihat, mereka akan lihat, namun yang paling penting bagi aku adalah hati yang menerima saja yang akan terkesan dengan sesuatu yang didengar dan dilihatnya.

2 perkara yang perlu diingat

-apabila menerima kebaikan samada dari sesama manusia ataupn kebaikan itu dari tuhan

- ingat pada kejahatan atau keburukan yang diri kita sendiri lakukan.

ustaz pesan..kita mesti sentiasa ingat dua perkara diatas agar kita menjadi orang yang bersyukur dan berterima kasih dan juga sentiasa memohon kemaafaan diatas kekhilafan yang dilakukan..

2 perkara yang perlu dilupa

- apabila berbuat kebaikan

-apabila orang berbuat jahat kepada kita

ustaz pesan..kita mesti buat-buat lupa dua perkara di atas untuk mengelakkan dari kita mengungkit atau berkira dengan kebaikan yang telah kita lakukan dan juga lupa pada kejahatan yang orang lakukan kepada kita untuk mengelakkan sifat hasad dengki dan dendam terus membara dalam diri..

berbalik kepada perkara-perkara yang menjadi pesanan ustaz kepada kami tadi..aku merasakan memang hal tersebut ada betulnya, tetapi dalam realiti jarang untuk kita jumpa perkara tersebut berlaku malahan ianya kelihatan terbalik dengan amalan kita pada hari ini.

Lupa pada kebaikan???? emm aku rasa, sekali buat baik je pon kita dah berkira dengan orang tu kalau pon pernah buat kebaikan itu sikit je..padahal yang sepatutnya kalau tangan kanan kita yang menderma tangan kiri pon tidak tahu.ini tidak, kalau nak beri derma kat rumah anak yatim ke..cek punya la besar gedabak siap ada liputan dalam media lagi pasal ni.."datuk ****???? bagi derma kepada orang miskin sejuta ringgit."
adoihhhhh, itulah trend zaman sekarang.

Lupa pada kejahatan oarang pada kita?? yang ni lah yang paling susah sekali nak buat.. even aku sendiri pon akui aka hal ni..emm skali orang sakitakan hati, orang tikam kita dari belakang atau mengumpat segala bagai, kalau kita tahu akan hal tu..ak rasa tobat korang semua kan marah and susah untuk lupa and maaafkan..maafkan tu boleh trima lagi, tapi untuk lupa kejahatan die and ingat balik orang tu punye kebaikan memang sangat susah. namun segala mana kita yakin akan ganjaran Allah terutama bagi hamba-hambaNYA yang bersabar, kita pasti akan berasa tenang dan berlapang dada akan ujian yang Allah beri pada kita.

Entry ni ditulis bukan untuk sesaja tetapi sebagai peringatan untuk diri..lepas ni faryha akan cuba amalkan apa pesanan ustaz untuk menjadi muslim yang lebih baik yang bangga dengan jati dirinya sebagai seorang islam yang mukmin..faryha wanted to be a muslim a teacher to be not a teacher to be a muslim.. semoga medan pendidikan yang daku ceburi ini mejadi platform untuk aku meneruskan dakwah memartabatkan islam melalui pendidikannya...islam yang pernah suatu masa ulung dengan pendidikannya akan terus berkembang pesat...faryha akan menjadi salah seorang penyumbang kepada islam dalam bidang pendidikan dengan kepakaran bahasa inggeris..being an english teacher doesn't mean that i am going to be a western english teacher but i am going to be a muslim english teacher who teaches her children to be better.

setiap orang ada orang ada harapan dan orang yang memebri harapan untuk kita terus berharap...Allah itu sumber utama untuk aku terus berharap dalam menghadapi ujian kehidupan ini..

October 20, 2009

CINTA datang lagi



kalau semalam aku masih mampu berseronok2..bermain huhahuhahuhuha..
namun disaaat aku bangun pagi ini, airmataku menitis..
terkedu dan terkilan sekejap..
mengenangkan perubahan dan nasib diri dikemudian hari..
mampukah aku untuk menghadapinya???
kuatkah aku untuk terus berpegang dan bertahan supaya lebih dekat denganNYA..

lalu..air yang disiram ke anggota wuduk itu membuatkan aku kembali tenang
dahi yang sujud ke tikar sejadah terus menenggelamkan aku dalam cintaNYA..
'berdating' dipagi yang hening
tiada siapa yang nampak kecuali aku dan DIA
wah..betapa romantis dan manisnya saat itu
namun ia hanya dapat dirasai oleh orang yang diberi nikmat itu..

aku bukanlah superman..
aku juga bisa nangis..
jika kekasih hatiku..
pergi meninggalkan aku..

aku terus mendampingiMU untuk mendapatkan Cinta itu..
aku tidak akan biar kekasih hatiku pergi lagi dan buat diriku menangis dek jahil dan keruhnya hubunganku denganMU
semoga segalanya akan terus tersemat jauh dilubuk qalbu yang bernama HATI..

September 29, 2009

H1N1 adalah perang moden??

dipetik dari www.ibnuyaacob.com
Di United Kingdom, sebelum vaksin H1N1 diberikan kepada orang awam, setiap doktor dimestikan menerima suntikan vaksin itu terlebih dahulu. Kemungkinan amalan ini juga dilakukan di beberapa negara Asia termasuk Malaysia.

Agak mengejutkan pihak kerajaan apabila 50 peratus doktor-doktor seluruh UK enggan disuntik kerana bimbang akan kesan sampingan daripada vaksin tersebut yang sudah pun diketahui seluruh dunia.

Menurut editor majalah PULSE, Richard Hoey, keengganan doktor-doktor dan para pekerja kesihatan menerima suntikan adalah berpunca dari tanggapan kerajaan telah bertindak di luar batas hak individu seseorang dengan cara memaksa menerima suntikan.

Kenyataan dari Health Protection Agency yang mengatakan vaksin H1N1 boleh menyebabkan barah dan Sindrom GBS masih lagi diterima dengan yakin oleh kebanyakan doktor serta pekerja kesihatan. Ini berdasarkan kaji selidik yang dilakukan oleh majalah PULSE dan majalah GP di UK.

Keengganan kebanyakan doktor-doktor di UK menerima suntikan telah menimbulkan kemarahan Prof. Dr. David Salisburry iaitu Pengarah Jabatan Imunisasi di Kementerian Kesihatan UK. Beliau menegaskan setiap pekerja kesihatan sama ada doktor atau kakitangan hendaklah melaksanakan dasar yang telah ditetapkan kerajaan.

Penentangan pemberian vaksin di Australia

Di Australia, presiden Australasian Society for Infectious Diseases (ASID) iaitu Prof. Tom Gottlieb telah menghantar surat bantahan program pemvaksinan kepada kementerian kesihatan Australia. Di dalam surat tersebut Prof. Tom Gottlieb menyatakan mereka bimbang akan berlakunya jangkitan penyakit akibat pencemaran darah melalui suntikan.

Penentangan pemberian vaksin di Kanada

Di Kanada, Canwest News Service melaporkan majoriti doktor-doktor dan pekerja-pekerja kesihatan tidak mahu disuntik vaksin H1N1. Keengganan doktor-doktor ini amat merungsingkan pihak kerajaan Kanada sehingga mendesak Persatuan Perubatan Kanada mengeluarkan arahan memaksa ribuan doktor dan pekerja kesihatan mengambil vaksin H1N1.

Secara logiknya, kita sendiri sudah mendapat jawapannya mengapa ribuan doktor dan pekerja kesihatan di Kanada enggan mengambil vaksin tersebut. Jika mereka yakin vaksin H1N1 tidak merbahaya mengapa pula mereka sendiri enggan mengambilnya.

Vaksin H1N1 juga penyebab kanser

Pakar paru-paru dari Jerman, Dr. Wolfgang Wordarg mendakwa vaksin H1N1 yang bakal disuntik kepada masyarakat juga dikhuatiri boleh meningkatkan kadar penyakit barah paru-paru. Dakwaan itu berasaskan penyelidikan yang dibuat ke atas vaksin keluaran farmasi Novartis.

Menurutnya lagi, peningkatan kadar penyakit barah dalam badan kemungkinan berpunca dari sel-sel binatang yang dimasukkan di dalam vaksin oleh pihak pengilang. Dr. Wolfgang Wordrag menyimpulkan bahawa;

“People’s fear of the pandemic as an “orchestration”: “It is great business for the pharmaceutical industry”

Kenyataan Dr. Wolfgang di dalam akhbar Jerman, Neuen Presse juga disokong oleh presiden Paul Ehrlich Institute iaitu Dr. Johannes Lower. Beliau mengatakan kesan sampingan yang bakal dihasilkan oleh vaksin H1N1 dijangka lebih berbahaya daripada virus H1N1 itu sendiri.

Usaha Kapitalis Memujuk Doktor-Doktor di UK

Propaganda kapitalis Yahudi semakin jelas dalam isu Selsema Babi sejak kebelakangan ini. Pada 30 Julai 2009, Daily Mail mendedahkan kerajaan Britain akan membayar £7.51 (RM51) bagi setiap suntikan yang dibuat ke atas orang ramai. Bagi mendapat bonus tersebut, para doktor hendaklah terlebih dahulu menandatangani suatu perjanjian dengan kementerian kesihatan UK.

Berdasarkan peruntukan kerajaan, kemungkinan seorang doktor akan diperuntukkan 1800 orang pesakit bagi sesuatu kawasan. Agihan ini menunjukkan setiap doktor yang terlibat dalam perjanjian ini akan memperoleh sekurang-kurangnya £27,000 pound (RM183,600) dalam sesuatu masa.

Nilai yang diperoleh oleh doktor menunjukkan keuntungan dari program vaksin H1N1 melebihi jumlah gaji tahunan doktor-doktor di UK iaitu £107,000 setahun. Daily Mail juga mendedahkan kerajaan UK telah pun menyediakan belanjawan khusus sebanyak £600 juta hanya untuk imbuhan memujuk doktor-doktor di UK menyokong program pemvaksinan ini.

Boleh dikatakan sekarang doktor-doktor di UK tersepit sama ada untuk memilih hak-hak kemanusian atau bonus sekali seumur hidup. Bonus daripada Vaksin H1N1 yang dijanjikan pada Julai 2009 ini memperlihatkan kerajaan UK sudah menghidu akan bantahan yang bakal dibuat oleh Health Protection Agency dan Persatuan Ahli Neurologi di Britain pada 26 Ogos 2009.


Laporan akhbar di Malaysia tidak profesional



Tidak pasti apa yang ada di dalam kepala para editor bagi akhbar-akhbar tempatan di Malaysia. Tiada langsung isu-isu H1N1 dibincangkan secara kritis dalam usaha mewujudkan momentum kesedaran di kalangan masyarakat. Isu artis dan selebriti sampah masih lagi mendominasi berita di dada-dada akhbar.

Selsema Babi yang ditakuti babi sendiri ini pun masih dianggap enteng dan setaraf dengan berita-berita tabloid. Seperti yang kami artikelkan dahulu, kerajaan Malaysia masih lagi seronok membilang angka-angka kematian dikalangan masyarakat. Program-program yang melibatkan orang ramai masih lagi dianjur oleh pihak kerajaan.

Persatuan Doktor-Doktor Perubatan Malaysia pula masih diam dan tiada satu laporan analisis berkaitan vaksin yang dikeluarkan. Apa yang diperoleh dari persatuan ini hanyalah laporan-laporan tentang majlis-majlis makan malam yang dianjurkan di hotel. Semuanya kelihatan taksub dengan berita-berita propaganda dari WHO a.k.a World Health Order.

Persatuan Pengguna pula tidak mengeluarkan isu-isu yang dibangkitkan oleh persatuan-persatuan pengguna di US dan UK. Sebelum ini Persatuan Pengguna Malaysia amat gagah menyelongkar kandungan-kandungan geletin haram di dalam produk-produk makanan. Banyak laporan-laporan penyelidik dari makmal di US dicanang di Malaysia tetapi apabila pengguna-pengguna di US membantah penggunaan vaksin tidak pula maklumat itu dihebahkan.

Program Pemvaksinan adalah salah satu perang akhir zaman
Tanggapan terbaik yang boleh dibuat untuk isu H1N1 ialah ia merupakan satu bentuk perang moden yang sudah keluar dari definasi perang konservatif. Umumnya kita dididik dengan takrifan bahawa perang mestilah berpakaian seragam hijau, bersenjata dan berkawad tetapi situasi H1N1 ini sedikit sebanyak membuktikan takrifan perang terlalu luas dan tidak hanya bergantung kepada sejumlah perkataan yang terhimpun di dalam kamus Oxford sahaja.

Ternyatalah bahawa kamus yang diiktiraf oleh badan-badan akademik antarabangsa itu sebenarnya telah berjaya menyekat ruang pemikiran manusia berdekad-dekad daripada berfikir secara ‘out of box’. Maka untuk memecahkan halangan yang dibina oleh kamus itu pula memerlukan situasi besar berskala global misalnya isu H1N1 ini.

Berperang di luar takrifan perang lebih menyukarkan ramai pihak khususnya pihak Islam sendiri kerana perang cara ini lebih mengutamakan ketajaman pemikiran dan strategi yang tinggi. Maka di sini haruslah kita berhati-hati dengan cuba mengikuti perkembangan semasa satu per satu tanpa hanya bermalas-malasan dengan doa tetapi langsung tiada usaha membaca.

Mangsa sebenar perang vaksin ini adalah masyarakat yang tidak mahu mengikut arus pembangunan isu dunia serta tidak mahu mengambil berat terhadap sesuatu masalah yang timbul.

Program pemvaksinan yang telah berlaku berbelas-belas kali di seluruh dunia ini kami teorikan ia sebagai satu perang dunia ketiga yang mana semua manusia menjadi mangsa peluru virus. Undang-undang yang terpahat di WHO adalah umpama tempat membuat keputusan ketenteraan Illuminati manakala pengilang-pengilang farmasi dunia umpama kilang-kilang peluru halimunan yang sedikit demi sedikit mencengkam nyawa manusia.


Agen-agen Illuminati sedar, berperang secara nyata dengan umat Islam hanya akan membangkitkan semangat jihad dan perpaduan seluruh dunia. Perpaduan yang jitu ini sudah pasti akan mendesak campur tangan dari para wali yang tidak diketahui lokasinya dalam menghadiahkan doa-doa kehancuran untuk kelompok Yahudi Zionis.

Kami lebih mengesyaki program pemvaksinan yang dilihat mulia dari luar ini kepada salah satu program peperangan kerana mengikut sejarah perubatan, Bapa Pemvaksinan dunia iaitu Dr. Edward Jenner adalah seorang ahli Freemason. Pada 1812, Jenner telah dianugerahkan Worshipful Master di Lodge of Faith and Friendship Berkeley, Gloucestershire, Britain.

September 12, 2009

Maafkanku..

Wah..akhirnya terupdate jugak blog yang dah begitu lama bersawang kat sini. Sedar x sedar ramadhan dah nk berlalu pergi pun. Tapi aku x tahulah macam mana dengan ibadahku pada ramadhan kali ini..semoga ia dinilai dengan percentage yang lebih baik berbanding ramadhan yang lepas..

Bulan ramadhan kali ni sgt menguji kekuatan mental dan physical aku..lebih lagi jiwa yang lemah ni.susah betul kalau nk bercakap soal hati ini, sememangnya aku x boleh lari dari perasaan fitrah kasih sayang ni. Sememangnya ia kekadang membawa kegembiraan, tapi bila berdepan dengan masalah dalam relationship tu…Allah ya tuhan je tau macam mana pedih dan skitnya perasaan ini diguris.

Maafkan aku andai ku mengguriskan hatimu..tapi ketahuilah aku melakukan ini semua demi maruah yg aku pertahankan..perkataan kasih dan sayang itu x mudah untukku kuluahkan melainkan kepada DIA..yang aku cinta…kepada dia..terima kasih kerana memberi peluang kepada aku tuk mengenali kamu, untuk merasa kasih sayang yang sementara tapi bnyk memberi pengajaran kepadaku..tapi cukup setakat itu memberi pengajaran kepadaku untuk tidak lagi mengulangi kesilapan lalu..aku redha dengan apa yg terjadi sebelum ini, biarlah kau membawa haluan kau sendiri dan aku membawa haluanku.aku dah serik..aku x nak tersalah langkah lagi..yaAllah bagilah aku petunjuk ke arah jalan yg diredhaiMu.

aku ada masa seminggu lagi kat sini sebelum balik raya..rase x sabar sungguh nk jumpa mereka buah hati aku skrg

abang ayis


adik faez...


mukhlis..si montel


cik pah mereka